lördag 10 mars 2012

På plats i Haag

Det här blir en snabb uppdatering från Haag där tydligen internet är något väldigt exklusivt. Hotellet tar nämligen 25EUR/dygn för Wi-Fi. 25Eur? Det kan väl ändå inte bar vara jag som smålänning som tycker att detta är dyrt? Bor man dessutom på 5-stjärniga Hilton hotell som kanske inte direkt är gratis från början känns det som om de har prioriterat lite konstigt när lyxgrejer som typ barnvakt ingår men man inte kan få fritt internet? Smålänningarna Ambjörnsson har därför kört snålvarianten och surfar istället på hotellets stationära dator där man kan köpa internet per minut varför min bloggtid är begränsad om man även ska hinna kolla alla sportresultat, fejjan och mailen innan hela måndaslönen är förbrukad.

Hur som helst, resan har gått lysande än så länge och till skillnad från sist jag var på resande fot har både tåg och flyg gått exakt i tid. Nästan lite komiskt när vi köpte en tågbiljett på flygplatsen och sakta släntrade mot perrongen för att komma fram precis samtidigt som lämpligt tåg och kunde resa vidare utan minsta lilla väntetid.Hotellet är kanonfint (bara STORT minus för avsaknaden av internet) och har bland annat ett fint dygnetruntöppet gym som fick stå plats för dagens träningspass (10km fartlek) och även maken fick därmed möjlighet att träna en sväng.

Efter en "frulle extra allt" som inleddes med att en ur personalen visade oss runt och beskrev vad som fanns att äta samt erbjöd mig pasta om jag ville ladda inför loppet (avböjde dock, föredrar yoggi och macka framför bolognese till frukost) avhämtades nummerlappen och därefter har vi utforskat staden som var betydligt vackrare än jag någonsin kunde förväntat mig.Små mysiga fina gränder, massa trevliga restauranger, bra shopping och många små torg med uteserveringar.
Dessutom skiner solen och det är tio grader varmt varför jag plötsligt drabbats av vårkänslor som gör att det spritter i benen och jag sprudlar av energi.

Som ni hör är allt bara fint och även om det kanske låter som om jag glider runt på semester är självklart fokus på morgondagens tävling. Men allt detta positiva i ryggen gör att allt känns fantastiskt bra, förberedelserna är optimala och jag är duktigt tävlingssugen.
Man vet aldrig vad man kan vänta sig av en säsongspremiär då det kan bli både himmel och pannkaka, och man bör inte förvänta sig stordåd, men då det inte är min melodi att fega siktar jag på pers så får vi se vad som händer.
Kul ska det bli i alla fall, men samtidigt; snabbt är kul, långsamt är inte kul... 

Återkommer imorgon med rapport, om reskassan räcker till några minuters internet... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar