fredag 21 juni 2013

Ett av två midsommarfirande avklarat

Igår var garanterat årets varmaste dag i denna del av landet. Riktig tropisk och fuktig värme som gjorde att när jag var ute och tränade höll huvudet på att sprängas, när jag satt hos frissan rann svetten på mig som om jag satt i en bastu och när vi på kvällen satte oss på altanen för att inta lite klassisk midsommarkäk visade termometern 27 grader och då var klockan strax efter åtta på kvällen. Härligt på ett sätt men om jag ska vara lite typiskt svensk och aldrig vara nöjd så var det allt lite "för bra", lite svalare och friskare luft hade man ju kunnat önska...?

Men, varför klaga, nu är jag på väg mot nordligaste Norge, långt längre norrut än den svenska gränsen och där lär det ju mest troligt inte vara några 27 grader och tropisk värme. 
Men mest solljus av oss alla lär jag dock få, eftersom midnattssolen bjuder på dagsljus dygnet runt. 
Ser fram emot en stor upplevelse och ett minne för livet, att få vara med om detta naturfenomen samtidigt som man får göra det man älskar mest, springa, låter underbart! Ser fram emot denna midsommarhelg med enormt stor förväntan och glädje, även om det blir en midsommarafton utan sill och jordgubbar. Men sportdryck är ju gott det också!

En fin helg till er alla!

          
  Sill, potatis, gräddfil och Kalles kaviar 
  på altanen igår för att inte helt missa det         
  klassiska firandet helt och hållet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar