torsdag 30 augusti 2012

Mitt skrivbord

Idag när städerskan kom och ville dammtorka mitt skrivbord och jag blev tvungen att samla ihop mina prylar insåg jag att det visst var en salig blandning saker som gömde sig där under alla viktiga papper...

Till vänster ser ni en virkad princesstårta jag fick på min födelsedag i maj av min kompis Marta. Det var veckan innan Göteborgsvarvet och hon visste att det var mot mina principer att käka godsaker under uppladdningen för en viktig tävling varför en virkad tårta fick duga som substitut till en riktig dito.

Vattenflaskan har jag alltid på bordet med förhoppning om att det ska få mig att dricka mer vatten (lyckas dåligt, gillar inte vatten...)

Hittade även en förpackning bakteriedödande servetter som jag fick av min kompis Malin när hon tyckte att jag var för nojjig och hade för mycket tävlingshypokondri inför ett lopp.

I ett hörn fann jag ett rör brustabletter med extra vitaminer som väntade på att pigga upp mig och i ett annat hörn väntade en avocado och en banan på att det skulle bli mellisdags. (dessa hade dock inte legat lika länge som bacillservetterna och vitaminen då båda var fullt ätbara och slank ner i min mage under dagen idag)

Längst bak i samlingen av upphittade grejer ser ni mitt stresshjärta, en grej man ska krama i handen när man behöver komma ner i varv, och bredvid det ligger en gammal bläckpatron. Denna bläckpatron beställdes tidigt i våras för att sättas i min bärbara skrivare. Enligt vår IT-kille skulle det vara superlätt att byta så efter att jag krigat med min skrivare i nästan två timmar utan att få det att funka gav jag upp men var för stolt för att erkänna mitt underläge och be honom om hjälp. Såhär fem månader senare ligger alltså patronen ännu oanvänd och min skrivare är fortfarande lika oanvändbar. Undrar om man ska krypa till korset och be om hjälp, eller låta patronen ligga till sig ytterligare några månader...

Hittade även ett affirmationskort som jag limmade fast på min lampa. Kortet uppmanar mig att "inte låta andras negativa tankar påverka mig". Kan vara bra att påminna sig om det när någon ilsken kund eller kinkig kollega avreagerat sig på mig.

Vad har ni för kul på era skrivbord?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar