onsdag 2 oktober 2013

Klockor. Igen.

Jaha, ni var ju inte så hemskt aktiva häromsistens när jag slängde ur mig frågan och bad om tips över vilken GPS klocka jag bör investera i nu när min Garmin 210 har börjat sjunga på sista versen.
Ni är dock ursäktade då jag inser att det kanske inte är så himla lätt att komma med tips på lämpligt val efter att jag publicerat en meterlång kravspecifikation över vilka finesser en klocka bör ha.

Nu gör jag det lite lättare för er och ställer en mer direkt fråga:
Jag har blivit sugen på att testa nytt märke, har alltid varit Garmin trogen, och funderar på Polar RC3 GPS som ska vara Polars första klocka med inbyggd GPS. Man vill ju egentligen inte vara försökskanin och köpa första versionen av någonting, men då det ju är en tillverkare som länge hållit hög kvalitet på sportklockor är jag ändå inte alltför skeptisk. 
Någon som har testat den och kan komma med lite ris och ros? 


4 kommentarer:

  1. Jag är också Garmin-användare, började i och för sig med en enkel Polar, det är dock länge sedan...

    Nätets nördigaste och längsta review av samtliga pulsklockor på marknaden görs av DC Rainmaker, här är länken till den klockan;

    http://www.dcrainmaker.com/2012/04/polar-rcx3-in-depth-review.html

    Tester av Garmins modeller finns också såklart, mest prisvärda där nu är Garmin 310X eller 610. 610 som också går att använda som vanlig klocka är prissänkt just nu eftersom efterföljaren som bl a kan mäta kadens (via pulsbandet???) kommer snart.

    SvaraRadera
  2. Garmin kommer med två nya klockor framöver. Finns väl redan utanför sveriges gränser att få tag på. Garmin FR220 och FR620. Ganska intressanta båda två tycker jag. Visserligen inget märkesbyte, men det har hänt en hel del hos Garmin på dessa klockor. Uppkoppling med WiFi (620) och Bluetooth (620 och 220) tycker jag verkar riktigt bra bland annat.

    http://www.dcrainmaker.com/2013/09/garmins-running-watches.html

    SvaraRadera
  3. Springer själv med Garmin 610 och är mkt nöjd!
    Angående RC3 så har jag två kompisar som använder sig av den. Deras utlåtande är att gpsen är bra men att den är seg och lite svårhanterlig i menyerna (går inte heller att ställa in egna fönster).

    SvaraRadera
  4. Jag är ju egentligen nöjd med Garmin och känner inte alls att jag måste byta fabrikat, var mest vilsen då jag inte hittat någon ny Garmin som jag blev sugen på...
    Men 620 och särskilt 220 (som hade grymt snygg design som bonus!) ser ju riktigt intressanta ut! Såg att de faktiskt går att köpa på Garmins hemsida så nu kliar det rejält i shoppingnerven... ;)

    Tack för tipsen!!!

    SvaraRadera