fredag 30 januari 2015

På resande fot igen!

Så sitter man här på Landvetter igen, dock med förhoppningen att det inte ska bli en riktigt lika långvarig visit som sist då inställda flighter och förseningar bjöd på alltför många timmars häng på tråkig flygplats.
Den här gången har jag dessutom inte tid med några trettiotimmars resor eftersom jag ska tillbaka hem redan på måndag och planerar att hinna uträtta en del saker innan dess.
Anledningen att jag återigen lämnar hemmets trygga vrå är nämligen för att det vankas Europacupen i terränglöpning för klubblag i Spanien, ett mycket välkommet inslag i träningen då jag redan efter två veckor i den svenska vintern är trött på de usla träningförhållandena och det ruttna vädret som har orsakat både överansträngningskänslor i ena låret av halkan och löpbanden samt en lätt förkylning på det. Nä, tacka vet jag värme och barmark i Florida, då var det minsann lättare att ligga på topp.
Nu gnäller jag verkligen, så illa har det väl egentligen inte varit. Tvingades "bara" till en och en halv extra vilodag förra veckan pga en lättare förkylning och den där känslan i låret är just bara det, en obehaglig känsla, som jag hoppas ska försvinna med lite löpning i bättre förhållanden och med lite behandlingar av den fysioterapeut som ska med på resan.

Detta är tredje gången jag är med och springer Europacupen i terränglöpning för Hässelbys lag och även om det såklart är en stor tävling (man kan typ likna upplägget med Champions league i fotboll fast utan publik, utan pengarna och utan det mediala intresset såklart...) så brukar stämningen i laget vara ganska avslappnad. Vi svenskar är ju lite off-season mitt i försäsongsträningen och därmed långt ifrån så formtoppade som sydeuropéerna som är mitt i terrängsäsongen innebärande att våra chanser i tävlingen är ganska små och därmed sjunker även de prestationskrav man sätter på sig själv. Därför är det mest ett bra tillfälle att träffa lagkamraterna och få en bra genomkörare för kroppen och ett roligt avbrott med ett race mitt i all träning - kanske särskilt för mig som inte ens är bra på 6km terränglöpning när jag är formtoppad... 

Nähäpp, nu dags att ta sig mot gaten med förhoppning att komma iväg i tid trots all snö... 
På återhörande från sydligare breddgrader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar