lördag 26 december 2015

Jul

Då går en mysig jul med släktkalas till höger och vänster varvat med bra med träning mot sitt slut. Lika konstigt varje år att julen med ett så väldigt långt uppsnack passerar så fort liksom. Men, är väl ett tecken på att det är kul tänker jag. 

På julaftons förmiddag har jag alltid lyxen att själv då bestämma över min tid då min fina J har som tradition att ge sig ut i skogen och jaga hare med sina kompisar. Älskar den där stunden på julafton som är enda stunden på hela helgen då jag liksom bara får vara ensam (Även om jag såklart är oerhört tacksam över att jag har en härlig familj och många vänner att fira med, råkar bara vara en person med stort behov av att få vara själv ibland) I år ägnade jag min "egentid" åt sovmorgon, julfrukost i sängen och sedan 26km distans, som skulle varit 20km men då tomten gett mig riktigt pigga ben i julklapp kunde jag bara inte låta bli att förlänga lite när klockan visade att jag trampade på i 4,10 fart. Resultatet blev att jag fick snabbduscha för att inte familjen skulle få psykbryt över att min försening skulle resultera  att vi blev tvingade att äta kall dopp i grytan, men det kunde det ju vara värt. Spelade sedan julklappsspelet, ett frågesportspel om onödigt vetande (som tex vilken veckodag det begås flest bankrån eller om tysta eller högljudda fisar luktar mest?) och hade det allmänt mysigt med familjen resten av dagen. 

    Lillebror vann en vikingahjälm som
    jag utgår från att han använder på 
    läktaren på fotbolls EM i sommar...
 
   Min fina J vann ett minipingis som 
   såklart skulle testas omgående. På
   bekostnad av pappas finservis.

På juldagen blev det en timme distans och en timme styrka på ett öde gym (mycket tacksamt att ha passagebricka så man kommer in även när receptionen är stängd) där jag till och med vågade köra både chins och brutalbänk då ingen fick chansen att skratta åt mig. Det skulle jag inte gjort för när det sedan var dags att fortsätta familjemyset med besök hos svägerskan med familj var vi nära en smärre katastrof då jag lyckades vika in min nästan 180cm långa kropp i tvååringens lektält men då vi hade lekt färdigt hade stelnat till så till den milda grad att jag inte lyckades ta mig därifrån utan hjälp. Till tvååringens stora skratt och förtjusning bör väl dock tilläggas. Bjuder på den.
På kvällen blev det Boef Bourgogne hos morsan och häng i soffan framför På spåret. Passade även på att kolla in Sällskapsresan som lägligt nog visades på tv vilket blev alldeles utmärkt som uppladdning inför det träningsläger på  Kanarieöarna som hägrar imorgon.

Då jag stundtals är rätt kass på att uppdatera bloggen har jag på allmän begäran bestämt mig för att börja använda Instagram som känns som ett snabbt och lätt sätt att "miniblogga".
Så när jag inte uppdaterar här kan ni följa mig där istället - ni hittar mig som "lilla kenyanen" där också och profilen är offentlig så ni är alla välkomna! 
Jag ska verkligen göra ett försök att uppdatera där ofta, är dock inte så bra på det där med sociala medier och dessutom en usel fotograf så jag reserverar mig för att innehållet inte kommer att hålla någon högre kvalitet. 

Nu dags att förbereda för julens sista kalajs då kompisgänget kommer hem till oss på mingel. Men först en cykeltur i vårvädret med min fina J.


God fortsättning till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar