onsdag 28 september 2011

Dagens outfit

Man har ju hört talas om flashiga människor som tjänar grymma pengar på att modeblogga och dagligen lägga ut sin outfit på nätet. Hur svårt kan det vara? Tänkte att det var dags att haka på trenden och försöka utöka hushållskassan lite...

Dagens outfit:

På huvudet bär jag en urtvättad buff i ett material som inte transporterar bort någon svett överhuvudtaget utan alltid är dyngsur i slutet av varje pass vilket ger en härlig wet-look. Den fungerar utomrodentligt bra till att skydda örgångarna från kalla vindar och undvika öroninflammationer. Buffen ramar in ansiktet på ett mycket bra sätt och ger även frisyren ett stort lyft. (den döljer allt det rufsiga och svettiga håret)

På överkroppen bär jag en mycket trendig underställströja av det exklusiva märket Craft. Tröjan är av mycket hög kvalitet och är alltid i tiden så har man väl investerat i den kan man ha den säsong efter säsong. Tröjan fungerar lika bra till vardags som till mer festliga tillfällen, som t e x stora viktiga tävlingar - ett måste i alla modemedvetnas garderober.
Det är ett utmärkt basplagg då den går att variera i all oändlighet, idag livar jag upp den med en blå tisha med trendigt tryck i vitt, men den kan även med fördel kombineras med liknande tishor i varierad kulör och kan även bäras precis som den är om man vill ha en mer neutral, klassisk och elegantare look.

Tightsen på bilden är av yttersta kvalitet och smiter åt på precis de rätta ställerna. Framhäver på ett mycket tydligt sätt kroppens alla kurvor och lämnar inget åt fantasin. Helt klart ett plagg för den lite mer vågade och för den som söker en utmanande stil.

Dagens pricken över i är dock de helt sprillans nya skorna som anlände till mig idag från den  mycket heta och trendiga boutiquen Runners Store. Det var inte lätt att komma över dessa klenoder, då dessa Lunarglide 2 har ersatts av en nyare modell, så de är mycket exklusiva. Hade ingen aning om vilken färg de skulle levereras i denna gång, har tidigare haft både rosa, svarta och mörklila i min ägo så det var med spänning jag öpnnade paketet. Och med skräckblandad förtjusning jag konstaterade att det var ett par bleklila skor (not maj fäjvorit) - en oerhört svårmatchad färg varför dessa skor endast passar en mycket trendkänslig publik.
En modebloggare som mig kan ju givetvis hantera detta på bästa sätt, antar att ni alla ser hur bra de bleklila skorna gör sig mot min blå tisha, men det är ju inte alla som har lika bra känsla för trender som jag så tänk till en gång extra innan ni lägger lönen på skor i denna färg.

Då har vi gått igenom dagens outfit. Om ni känner att ni vill ha trendtips från mig får ni gärna höra av er, jag ska givetvis lämna mina allra bästa råd om allt från hur man uppnår den där perfekta doften av inpyrd svett och linement på topparna till hur man får sin buff att få den där perfekta urtvättade looken eller hur man lagar hål i armhålan på sin ovärderliga underställströja.
Men bli inte besvikna om ni inte uppnår samma klass och stil som jag på en gång, det kräver många års erfarenhet och en viss talang att hitta den där perfekta looken. Lycka till!

Lätt de fulaste löparskorna jag någonsin haft i min ägo. Men sköna. Och snabba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar