lördag 5 januari 2013

Dag 5, PlayItas

Idag får det bli ett kort inlägg, klockan är mycket, jag är trött och slö och internetuppkopplingen är om möjligt ännu tröttare och slöare. 35 Euro för en internetuppkoppling som funkar ungefär lika bra som modemen gjorde hemma för 15år sedan är rena rånet, men vad gör man inte när man desperat vill ha lite kontakt med omvärlden?

Dagen idag har varit ganska lugn för min del då jag kände av gårdagens urladdning ganska rejält i kroppen och var både stel och urlakad på vätska och energi när jag vaknade i morse. Bestämde mig därför för att ta det lite lugnare än planerat för att istället orka ge allt på de dagar som sen återstår och inte bränna ut mig redan nu.
Körde 15km morgonpass tillsammans med hela Spårvägengänget och efter att sedan fått en behandling och massage av deras medföljande naprapat vilade jag upp mig tillsammans med de andra tjejerna genom att ligga raklång vid poolen en stund och avnjöt sedan en lunch på hotellets poolbar.
Minnet från förra året var att lunchen var lite klen i poolbaren så för säkerhets skull beställde jag en sallad OCH en kycklingbaguette då salladen förra året bestod av två tomater och en burk tonfisk och baguetten av torrt bröd och en halv kycklingfilé.
Kyparen tittade lite konstigt på den taniga lilla tjejen som tydligen tänkte äta två luncher och när jag fick in maten förstod jag varför. De hade uppenbarligen reviderat sin lunchmeny en aning, till salladen ingick numera rejält med bröd och till baguetten en hel hög med pommes frites. Kändes således ganska overkill att ha beställt både och (särskilt som jag inte gillar potatis!) men som tur var kom just killarna i gänget till undsättning och var inte svårtrugade att lura på en tallrik pommes och ett lass med bröd.

Efter att ha vilat en stund på rummet för att bli av med segheten från solen var det sedan dags för dagens andra pass som även det blev lugnt. Körde en kopia på morgonpasset med ytterligare 15km lugn distans, den här gången enbart i sällskap av "Stockholm Marathon Jonas" och det var supertrevligt att under en timme få prata och lära känna min räddare i nöden lite bättre, tiden flög förbi och i kombination med perfekt väder blev det ett riktigt lyxpass. Avslutade sedan på gymmet med lite styrka och rörlighet och sen hade även den träningsdagen passerat i ett nafs. Dagarna går så sjukt fort!

Som grädde på moset innehöll lyxdagen utöver två lugna myspass och en stund solande även ett glas skumpa efter middagen. Jag vet, busigt att dricka alkohol på träningsläger, men Johanna fyllde år och hotellet bjöd på en flaska skumpa. Vi andra var bara snälla nog att offra oss för hennes skull så att inte hon skulle behöva dricka hela flaskan själv och få morgondagens träning förstörd. En väldigt stor uppoffring för oss, tänk vad snälla vi är...

Nu, sovdags, längtar som bara den till imorgon då hela gruppen ska köra gemensamt långpass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar