fredag 17 oktober 2014

Inköpstips!

I somras skaffade jag mig en regnjacka från Nike att använda i första hand när jag cyklade. Valet föll på en modell som man kan rulla ihop och liksom packa in i jackans egen ficka så att den blir till en decimeterstor förpackning och därmed perfekt att ha med sig när man ska ut på sin racer och regnet hänger i luften.
När jag fick börja springa igen efter skadan glömde jag bort jackan (har inte så ont av att bli blöt när jag springer som när jag cyklar) men så idag när det var dags för löpning i höstrusket blev jag påmind och plockade fram den ur skåpet för ett första test som löparjacka.
På plussidan hamnar det faktum att den har en perfekt passform och är väldigt tunn och lätt vilket gör att den verkligen är superskön att springa i. Att den är snygg och finns i en massa olika skojiga färger får såklart också ett stort plus och även att den har en liten ficka till nycklar mm. Den höll faktiskt vätan borta hela passet, efter 60min i lätt regn var min undertröja helt torr (om man bortser från svett) vilket ju är riktigt bra. Men med tanke på hur tunn den är ska det dock bli spännande att se om den verkligen klarar ett rejält regnväder någon kulen höstdag framöver. Jag är tveksam.
På minussidan hamnar det faktum att den har en luva. Jag förstår inte varför alla klädtillverkare envisas med att sätta luva på alla löparjackor? Jag tycker att det är sjukt störande att ha den skumpande på ryggen och det finns väl ändå ingen som vill ha luvan uppdragen över huvudet när man springer? På minussidan hamnar även det faktum att den kostar cirka tusen pix vilket jag nog tycker är i det saftigaste laget.  

Nåväl, allt som allt, en väldigt bra och praktisk regnjacka som fyller sin funktion.
Betyg: 4 regnskurar av 5.

Nike Vapor cycline packable jacket. 135USD på Nike.Com
      


Igår fick jag också hem en låda Mighty Bars, en återhämtningsbar från Mighty Sport. Jag älskar Mighty Sports koncept med helt naturliga produkter utan en massa konstiga tillsatser men tyvärr har de produkter jag testat tidigare (sportdrycker och rödbetsjuice) smakat så illa att jag har haft svårt att få i mig dem. Men vad gäller denna "efter träningen bar" har de verkligen lyckats!!
Jag har länge letat efter en bra bar då det är ett väldigt smidigt återhämtningsmål att ha i träningsväskan att ta till om du inte avslutar ditt pass i närheten av ditt kylskåp och kan få i dig "riktig" mat till återhämtningsmellis. Tyvärr innehåller ju de flesta sorter på marknaden väldigt mycket socker, väldigt mycket konstiga tillsatser och är så läskiga i konsistensen att man behöver en liter vatten för att ens lyckas tugga och svälja dem.
Men igår när jag testade min första Mighty Bar var det första gången jag hade kunnat tänka mig att käka en bar till bara för att den smakade så gott!
Den var inte alls sådär söt att tungan kryllar ihop sig, konsistensen var bra och det faktum att den alltså är helt naturlig och dessutom glutenfri gör att den kommer att ha en självklar plats i min träningsväska och i mitt skafferi.
Helt klart 5 kakor av 5 i betyg. Löp och köp omgående mina vänner!


Mighty bar sport power, 425kr för 18st på Mightysport.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar