torsdag 16 oktober 2014

Längtar efter vintern

Nej det har inte fullständigt slagit slint i huvudet på den snöhatande, mörkrädda, konstant genomfrusna, vinterhatande Jossan. Det är bara det att just kommande vinter ser väldigt ljus ut ur mina löparögon.
Idag dök det nämligen upp en flygbiljett till Florida i min mailbox innebärande att ett 16 dagar långt träningsläger vid årsskiftet nu är bokat och klart.
Det i kombination med det sedan tidigare bokade lägret till Fuerteventura i mitten av februari gör att den annalkande vintern inte alls ger mig den sedvanliga vinterångesten utan snarare känns väldigt, väldigt lockande!

Hejdå snöpulsande på oskottade vägar som ger tröskelpuls på morgonjoggen.
Hejdå långpass med förfrysningsskador på både händer och kinder.
Hejdå dåliga kvalitetspass på snorhala vägar i klumpiga IceBugs.
Hejdå reflexvästen och pannlampan och hejdå hummervantar, mössa, kliande underställ och tjocka vintertajts.

Men hej-hej supergrundträning och välkommen superformen lagom till säsongen 2015. Nu ska skitsäsongen 2014 kompenseras och jag ska komma tillbaka starkare än någonsin.

Tack bästa klubben Hässelby SK och tack alla privata sponsorer (se lista bredvid) som gör det ekonomiskt möjligt och tack till grymmaste arbetsgivaren Ernst & Young som sponsrar med ledighet.
Jag är lyckligt lottad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar