måndag 19 oktober 2015

Brödet som blev en kaka

Hittade ett recept häromdagen (på PT-Fias blogg såklart…!) på ett bananbröd som verkade supergott.
På bilden var det uppdukat på ett fat, presenterades som ett mellanmål och på brödskivorna låg smör, ost och gurka. Tyckte det lät väldigt spännande med banan i brödet så jag var såklart tvungen att baka!






Rörde ihop ingredienserna som i sig mycket väl kunde motsvara ett nyttigt och bra bröd med högt näringsinnehåll; kokosfett, bananer, ägg, mandelmjöl, chiafrön och psylliumfrön och såg fram emot nybakat bröd till söndagskvällens klassiska mack-kvällsmat.

Men, när jag skar upp brödet och tjuvsmakade på en bit blev jag både besviken och glad på samma gång.
Besviken för jag insåg att jag inte alls skulle få nybakat bröd till kvällsmat eftersom detta i mitt tycke smakade alldeles för sött för att ha som matbröd.
När sedan min fina J fick provsmaka för en second opinion och utbrast att ”det var en god sockerkaka” och ville ta en bit till blev jag istället glad då jag insåg att detta funkar kanon som fikabröd och jag därmed plötsligt hade hembakat att plocka fram när det är dags för fikastund.

Det blir inte alltid som man har tänkt sig, men kan bli bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar