lördag 28 april 2012

Race report dag 1

Jag citerar mig själv från gårdagen angående mina förväntningar på dagens lopp "man kan väl få ha lite kul någon gång".
Kul??
Det här var det överlägset jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv. Jag hade syra i låren redan efter första backen och sedan blev det bara tyngre, tyngre och tyngre. Det var liksom inte tal om att jag som marathonlöpare hade någon nytta av min uthållighet på slutet, då var jag så trött att jag helst ville gå sista biten.
Är jag i dålig form?
Var det spikskopremiärens fel?
Var det på grund av ovanan av terrängunderlag?
Hade jag en dålig dag?
Jag vet inte, tungt och fruktansvärt jobbigt var det i alla fall, och när jag hulkande och hostande låg i leran efter loppet kände jag nästan att jag ville börja lipa när jag insåg att jag ska göra om skiten imon.
Tacka vet jag asfalt, tacka vet jag långa distanser.

Men nu när det har gått några timmar och man har förträngt den värsta smärtan känns det ändå son att det faktiskt var ganska kul ändå. Jag har ju trots allt en bronspeng från lagtävlingen i min hand, min första SM medalj, och det är ju inte fy skam! (även om jag i första hand har mina duktiga lagkamrater att tacka för den...)
Och jämför jag min tid idag mot min tid på DM förra året är de nästan identiska - trots att underlag och bana var betydligt tyngre idag, så så himla kass kanske det inte var ändå.

Sen är det ju fantastiskt kul och en otroligt stor ära att få representera en klubb som Hässelby SK där man får dela glädje och samla positiv energi från alla duktiga lagkamrater som ser till att klubben plockar medalj efter medalj. Herrarna tog en trippel och ett lag SM guld, på damsidan tog vi guld och brons individuellt och guld och brons i lagtävlingen. Lägg därefter till mängder av SM medaljer även på ungdomssidan där jag framförallt imponeras av Isabell Brauer i 16års klassen som sololöpte hem ett SM guld på en tid som hade placerat henne i topp även i seniorloppet. Grymt!

Med all denna positiva energin lever jag i tron och på hoppet att jag efter lite mat och sömn har en bättre dag imorgon. Målet inför helgen var att placera mig på övre halvan i resultatlistan, missade idag, men imorgon ska jag banne mig ta revenge.
Fortsättning följer...
 
SM medaljen! Min första, men förhoppningsvis inte den sista!



Jag och Hanna innan start. Här är vi tillsammans men i mål skiljde det en del...
Ett individuellt SM-brons till henne, det är hon väl värd!!

Trött löpare efter målgång...

2 kommentarer:

  1. Grattis till första SM-medaljen. Grejhöjta finemang helt enkelt. Det kommer säkert flera medaljer vad det lider. Lycka till med "grisandet" i skiten i morron!!

    //Papi

    SvaraRadera
  2. Godkänt!

    //
    Stora kenyanen.

    SvaraRadera