onsdag 25 april 2012

Right on time!

Aaaaah, njuter av att parkera min beniga rumpa i soffan med datorn och en kopp te som sällskap efter en dag där allt har klaffat efter planeringen in i minsta detalj, inte en grej har feltajmats utan allt har gått i min väg. Fler sådana här dagar tack!!

05.30 - Väckarklockan ringer. På med träningskläder, sluka en banan och iväg till gymmet för dagens bålstyrkepass.

07.15 - Hem igen för dusch och frukost.

07.57 - Kliver in på jobbet. I tid. För en gångs skull...

08.00 - 12.00 - Jobbar som en iller och samtliga grejer på dagens "att göra" lista prickas av en efter en i en hejdundrande fart - även de där riktiga surdegarna som har gett mig dåligt samvete i flera veckor.

12.05 - Kliver in hos bästis Nettan och sätter mig till dukat bord, blir serverad Nettans ljuvliga pasta special och hembakade knäckebröd (det ni!) och får prata med världens bästa vän i nästan en hel timme och gosa med världens bästa bebis. Eller bebis kan man knappast kalla lilla Stellis längre som idag satt med oss vid bordet och käkade pasta (om än med hela ansiktet) och både gjorde high-five, vinkade hejdå och gav moster Jossan slängpussar. Stora tjejen!
Ganska svårt att slita sig och gå tillbaka till jobbet efter sådant mys, men jag tog mig i kragen och återvände till eftermiddagens bestyr precis i tid.

13.00 - Möter upp chefen på kontoret för vidare färd till kundmöte i grannorten.

13.30 - Kundmötet inleds, lite stressande att veta när mötet inleds att OM det drar ut mer på tiden än till 15.00 skiter sig resten av dagens planering. Gör vad jag kan för att lyckas dölja tidspressen för kunden då jag tycker att det är respektlöst att sitta på ett möte och visa att man har en annan tid att passa. Tror faktiskt att jag lyckades!

14,51 - Mötet avslutas med nio minuter till godo mot schemat! Färden tillbaka mot Gislaved påbörjas och det är inte utan att jag har lite dåligt samvete när chefen släpper av mig hemma för att jag ska ge mig ut och träna medan han själv (som dessutom har ryggskott) åker tillbaka till kontoret för mera jobb. Jag erbjöd honom dock att byta med mig, men han avbjöjde vänligt men bestämt då han tydligen föredrog kontoret före löpning...

15.32 - 18km distanslöpning, varav 15km i tröskelfart inleds. Kroppen känns bra, springer i lätta skor, på lätta ben, det är varmt ute och att regnet hänger i luften gör bara att det känns friskt och härligt. Kanonpass!

17.05 - Färdigtränad och färdigstretchad - dags att kasta i sig mellanmål och duscha för att ge sig iväg på dagens nästa aktivitet som består av besök på stallet i Sonakull med damklubben för att lära oss hur man kan använda hästar för att arbeta med mindfullness och personlig utveckling.

18.00 - På plats i Sonakull. Vi gör diverse övningar tillsammans med hästarna och avslutar sedan med att grilla lax och grönsaker över öppen eld i stallets grillkåta. Tid för massa prat och skratt tillsammans med alla de härliga tjejerna i Damklubben framför den öppna elden.
Lika kul var gång vi ses, förra gången Damklubben arrangerades var det brunch och kaffeprovning och idag alltså stallet och grillning. På nästa träff om en månad väntar grillskola, längtar redan!

21.00 - Hemma igen och parkerar i soffan för att uppdatera er om min klockrena dag. Trött som en mört men samtidigt full av positiv energi efter dag där allt har gått min väg!

Härliga tjejer i Damklubben toppade min perfekta onsdag!


Mums, lax och grönsaker på grillpanna över öppen eld!
En del hästar var väldigt närgångna...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar