torsdag 21 mars 2013

Spring med Ernst & Young!

Ett projekt som jag och min löptokiga revisorskollega Lasse har dragit igång som en gemensam aktivitet för våra kunder, intressenter och kollegor.
Målet med projektet är att inspirera och motivera att komma igång med löpning,för de som inte redan är igång, och pusha de som redan är i full träning att fortsätta flytta sina gränser och våga sätta nya mål.
Projektet ska genomföras genom att vi träffas vid två tillfällen för föreläsning/inspiration och gemensam träning. Som "grande finale" bjuder Ernst & Young alla deltagare på startavgiften i Värnamo kvartsmarathon som vi genomför tillsammans den 4 maj.

Igår var det premiär och efter att ha skickat ca 150 inbjudningar var vi väldigt nöjda med att hela 35 personer anmält sitt intresse att vara med.
Vi träffades på friluftsgården Borgen i Värnamo, som för övrigt omgärdas av fina löparspår som dock tyvärr inte är löpbara just nu eftersom vintern vägrar släppa taget om oss. Kvällen började med lite mingel, kaffe och fralla och det var fantastiskt kul att höra hur det direkt började surras om löpning i lokalens alla hörn. Det är verkligen något visst när så många människor med gemensamt intresse samlas under samma tak!
När kaffet var urdrucket var det sedan dags för mig att berätta om mitt liv som marathonlöpare och dela med mig om dels tränings- och träningstips, dels lite tips om kost och rehab men framförallt tipsa om hur man lyckas få in träningen i sin vardag på ett så bra sätt som möjligt.

Det var inte första gången jag föreläste på detta ämne men det känns var gång lika konstigt att prata om sig själv och, även om alla var väldigt aktiva och ställde frågor, framförallt konstigt just att stå och prata konstant i en timme utan att ställa en enda fråga till någon annan eller att någon annan tar ordet vilket ju annars är fallet i ett vanligt samtal. Ganska ovant att lyssna på sin egen röst under så lång tid.
Men det är samtidigt väldigt roligt att föreläsa och samtidigt en liten boost för självförtroendet att märka att folk faktiskt har ett intresse i det jag gör och att folk ställer frågor till mig om min älskade sport med förhoppning och tron att jag har något vettigt att lära ut.
Lilla jag liksom, skumt.

Jag tror och hoppas att alla våra gäster hade lika trevligt som vi själva hade och nu när vi dessutom har ett gemensamt mål att träna mot, kvartsmaran i Värnamo, känns det extra kul att träffas nästa gång för ett gemensamt träningspass där jag hoppas kunna lära ut lite bra teknik- och löpskolningsövningar och ge den där sista peppen och tipsen inför loppet.
Framförallt hoppas jag att jag lyckades, och kommer att lyckas, förmedla löparglädje och visa upp allt det fina den här sporten har att erbjuda!

Ska bli så kul att se Ernst & Youngs gula tröjor dominera på Värnamos gator när vi visar upp att vi har bygdens piggaste och friskaste anställda och kunder!
Go E&Y, Go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar