lördag 24 mars 2012

Den kungliga hufvudstaden

Efter ett tidigt morgonpass tillsammans med löparkompis B styrde jag och maken kosan mot Den Kungliga Hufvudstaden. Eller det var mest han som styrde. Och kosa? Vad är det förresten? Vi åkte Volvo.
Hur som helst.

Målet med resan;
1. Springa Premiärmilen superfort. Helst lika snabbt (gärna snabbare!) än första milen i Haag, men minst pers.

2. Shoppa en ny vårgarderob; skor, kläder och gärna en ny handväska står på listan. Allt behöver uppdateras då alla vår/sommarkläder som var så snygga när jag hängde in dem i garderoben inför vintern plötsligt ser ut som lump.

3. Fixa nya löparskor.
Mizunosarna har inte svarat upp till mina förväntningar, håller dem fullständigt ansvariga för min irriterande inflammation i knät. Åter till Nike var således planen.

4. Träffa tjocka släkten. (Eller smala-släkten passar bättre när det gäller alla spink i klanen Johansson)

Dagens resultat:
Besöket på Löplabbet gick som smort, klev ut med 3 par underbara Nike skor. Samma tävlingssko som alltid, Lunaracer, men i ny uppdaterad ÄNNU mer illrosa färg - aj lajk! Ny distanssko, Lunarelite, som är ersättaren till min gamla älskling zoom elite 4 med fantastiskt lätt löpkänsla och som långpassko fick det bli nya Lunarglide 3. Lunargliden är lite klumpig och tung (258g) men har fantastiskt stöd så jag ska vara snäll mot kroppen och härda ut med den extra vikten under de längsta passen.
So far, so good.

Därefter stod vansinnesshopping efter ny vårgarderob på agendan och pressen var enorm då vi inte har några butiker hemma och verkligen måste passa på att shoppa allt när vi väl har en butik i sikte. Tyvärr var vi inte de enda shoppingsugna denna lördag, att ge sig ut i butikerna dagen efter lön var inte smart och redan när jag såg kön till provrummet i första butiken var jag trött på skiten.
Tackade därför tacksamt ja när löparkompis H messade och föreslog en kaffepaus vilket var betydligt trevligare än hysterin i butikerna.
Problem vårgarderob kvarstår således, inte ens mina allra finaste Lunaracers platsar nog i kontorets dresscode. Inte ens den uppdaterade rosa varianten tyvärr. Synd.

Nu är jag trött, frusen, yr i huvudet och matt - således dags att släcka, sova och hoppas att det beror enbart på trötthet och inte på någon bacill. Imorgon ska punkterna "pers på milen" och "släktmiddag" avklaras, hoppas resultatet av dessa aktiviteter överträffar resultatet av aktiviteten shopping.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar