söndag 4 mars 2012

Mys på olika vis...

07,30, Vasaloppsöndagen 2011
Plats: Lobbyn, Hilton Hotell Barcelona.
Frukost: Yoggi, müsli, juice, mackor.
Klädsel: Träningsoverall
Sinnesstämning: Mycket spänd, nervös och uppspelt.

07.30, Vasaloppsöndagen 2012.
Plats: Soffan i TV-rummet, Gislaved
Frukost: Några liter kaffe, blåbärssoppa, exotisk frukt, nybakade frallor
Klädsel: Morgonrock
Sinnesstämning: Mycket avslappnad.

9.00 Vasaloppsöndagen 2011
Plats: Placa D'Espana, Barcelona
Klädsel: Tävlingslinne, shorts, snabbskor
Sinnesstämning: Mycket spänd och nervös. Orolig magkänsla.
Sällskap: 12 000 spända, taggade löpare.
Mål med dagen: Personligt rekord på 42 195m löpning.

9.00 Vasaloppsöndagen 2012
Plats: Soffan i TV-rummet, Gislaved
Klädsel: Morgonrock
Sinnesstämning: Oerhört avslappnad. Orolig magkänsla efter många koppar kaffe.
Sällskap: Min make, TVn och en filt.
Mål med dagen: Personligt rekord i soffliggande och kaffedrickande.

10,21 Vasaloppsöndagen 2011
Plats: Halvvägs på marathonbanan i Barcelona.
Sinnesstämning: Fokuserad
Sällskap: Två följecyklister, TV-Team på motorcykel, galen publik, svettig klunga med spanska löparkillar

10,21 Vasaloppsöndagen 2012
Plats: Soffan i TV-rummet, Gislaved
Sinnesstämning: Lite sömning
Sällskap: Min make, TVn, en filt och nu även datorn med mellantider från Vasaloppet.

11.45.31 Vasaloppsöndagen 2011
Plats: Placa D'Espana, Barcelona
Klädsel: Mycket svettigt tävlingslinne, shorts och snabbskor.
Sinnesstämning: Euforisk lyckokänsla, glädjerus, illamående, sprudlande energi, overklighetskänsla, trötthet, förvirring.
Sällskap: Dopingkontrollant, prisutdelare, massmedia (presskonferens), Poweraid.
Mål med eftermiddagen: Varva ner, massage, vila, fira, äta, duscha och inse vad som just har hänt. Njuta!

11.45.31 Vasaloppsöndagen 2012
Plats: Soffan i TV-rummet, Gislaved
Klädsel: Morgonrock
Sinnesstämning: Oerhört avslappnad, på gransen till lam efter en hel förmiddag i soffan.
Sällskap: Min make, TVn, filten, datorn.
Mål med eftermiddagen: Ta tag i sitt liv eller fortsätta slappa? Det är frågan...


Ja, vad säger man? Kontraster....

Vasaloppsöndagen 2011.
Seger i Barcelona Marahton, nytt pers 2,45,31.
Mitt finaste och största löparögonblick någonsin.
En dag att minnas för alltid, och minnen som ger mig rysningar i hela kroppen.

Vasaloppsöndag 2012.
Något mer avslappnad, något mindre euforisk lycka, något större mängd kaffe och
kanske inte en dag man minns resten av livet.
Men mysigt på sitt sätt...

2 kommentarer:

  1. Minnet av den där dagen förra året ger även mig rysningar... Jag hade legat och sovit efter nattens jobbpass. Möttes på eftermiddagen av familjens förkunnande att "Jossan vann". Jaa..? sa jag - för jag antog att du hade vunnit mot brorsan, och det var väl väntat...?! "Alltså, HON VANN!!!" förtydligade de - och då började tårarna rinna! Du var (och är) så värd det!

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta! Jag får väl erkänna att en och annan tår rann även på mina kinder den där dagen!
    Det var nog förresten en av få likheter med idag, mina tårar kom nämligen även under segerintervjun med Vasaloppsvinnaren - konstigt vad idrott framkallar känslor... ;)

    SvaraRadera