fredag 17 maj 2013

God fredag

Släntrade hem från jobbet vid tretiden, tog på mig kortaste shortsen och svalaste linnet och gav mig ut på ett lugnt distanspass i 23 grader och solsken. Det var en sådan där dag när mina ben var lite trögstartade och det tog sisådär en 20km innan jag började känna att gårdagens terrängtusingar började försvinna ur benen och jag började få till något som ens liknade en okej fart. Kunde ju varit frustrerande men inte idag för vad gör väl det när det är årets än så länge somrigaste dag? Jag såg det istället som ren bonus att benen var så långsamma, mer tid i solen för mig liksom, varför stressa?

Kom hem efter passet för att träffa min fina J som varit på jobbresa ett par dagar och hann väl ungefär säga hej innan han pep iväg för att gå på fotboll och lämnade mig till en fredagskväll i ensamhet. Dagens äktenskapstips till er alla: träffas så lite ni kan så sliter ni inte ut varandra och det blir otroligt spännande och kul när man väl ses, som att man har en första mysig dejt varenda gång man lyckas käka kvällsmat ihop. Har funkat för oss i 13,5 år i alla fall!
Ärligt talat blev jag faktiskt glad åt en lugn kväll i min ensamhet, (misstolka mig inte, älskar såklart min underbare makes sällskap) men vissa dagar är det ändå skönt att vara ensam och bara rå om sig själv. Förra veckans 20mil och denna veckas planerade 18mil börjar kännas i kroppen så att inte göra något och att inte ens behöva prata med någon passade denna dag alldeles utmärkt.

For till affären, handlade mat som jag själv var sugen på utan hänsyn till någon annan och tillagade fylld pasta med tomat och mozzarella toppat med avocadoröra, rostbiff och ruccola. Stod länge i tidningshyllan och tänkte köpa mig något glammigt magasin att läsa i kvällsolen på altanen, men som vanligt slutade det med att jag kom hem med en pocketbok istället - är ju smålänning och på det viset får man så mycket mer läsning för samma peng.

Nu sitter jag här på vår altan, middagen har intagits och jag kröner det hela med min nya bok, en kopp kaffe och min favoritchoklad från Marabou Premium.
Har ni inte käkat den så har ni missat något. Mörk choklad fylld med chokladmousse och någon form av chokladsås. Har hört folk säga att den är helt underbar men att "efter två rutor är det ju lagom, den är så mäktig och kraftig". Hör ni detta rykte på stan är det en lögn, är själv uppe i 6 rutor i nuläget och även om jag börjar känna mig en aning chokladmätt är det ingen omöjlighet att det kommer att kompletteras med ytterligare någon bit framåt kvällen.
Man måste ju liksom orka morgonpasset också...

Trevlig helg mina vänner, njut av sommaren!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar