onsdag 22 maj 2013

Gör Oskarshamn i ett rasande tempo

Trött som en mört ligger jag i min säng på mitt hotellrum i Oskarshamn och kan knappt hålla ögonen öppna.
Ett hotellrum på supertrevliga Hotell Post, ett nyrenoverat och trevligt hotell med bra läge mitt i stan, en löpslinga som börjar i parken bredvid hotellet, ett nyöppnat gym och relaxavdelning, bra mat och fantastisk service av personal som bl.a. fixade kvällsmacka när vi kom fram sent igår kväll, ordnade vaktning av min rumsnyckel under kvällens löprunda och serverade vatten och banan när jag kom tillbaka.
Varför denna lyx mitt i veckan undrar ni nog nu?
Nej, jag har (tyvärr?) inte åkt till Oskarshamn för att leva lyxliv utan är här för att avlasta mina kollegor på Ernst & Young kontoret som just nu står med jobb upp över öronen och tacksamt välkomnade "boksluts-akuten Jossan" när jag erbjöd en utryckning.
Superkul att träffa nya människor och få miljöombyte och jobba med nya uppdrag, men samtidigt ganska påfrestande med både lång resa och långa, intensiva dagar.

24 timmar i Oskarshamn:
Anlände 22,30 igår kväll efter tre timmars bilresa. Efter att ha checkat in, packat upp och käkat den kvällsmacka som hotellet (som sagt) snällt nog erbjöd blev timmen alldeles för sen innan jag lyckades somna. I alla fall på tok för sent med tanke på att dagens morgonpass skulle inledas 05,15 för att avklaras innan arbetsdagen började. Därefter följde en rolig men också tröttsam arbetsdag då det innebär en viss stress och press att vilja vara effektiv och hinna med så mycket det bara går och vara till så stor hjälp som möjligt när man har åkt hela vägen hit, samtidigt som min kropp och hjärna inte direkt funkar på topp efter bara fem timmar sömn...
Dagen har därför gått som i en dimma och när klockan närmade sig 18,00 fanns det inte en chans att jag orkade med en enda siffra till. Inte hann jag mer heller för den delen för då var det istället dax att få till ett sprint- och löpskolningspass innan den planerade middagenen med min skojsiga kollega Mattias.

Kastade mig ut direkt från jobbet och fick till ett ganska bra pass med tanke på uppladdningen, kastade mig sedan in i duschen och slog nog Gunde Svans rekord i att duscha snabbt, kastade på mig kläderna och rafsade ihop håret i en slarvig tofs och hade inte tid att sminka mig, kastade mig sedan ner till restaurangen och var på plats två minuter innan avtalad tid, kastade i vrålhunger i mig maten och kastade mig sedan i säng för att få sova så många minuter jag bara kan.
Livet i en hastighet av 1090km/h. Godnatt.

(Har föresten fått världens minsta hotellrum, ni ser verkligen precis hela rummet på bilden. För att kunna stretcha efter träningen fick jag lyfta upp bordet och ställa det i sängen, och träningskläderna hänger på tork på fönsterluckorna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar