torsdag 12 september 2013

Nya inköp

Inget gör väl en kvinna lyckligare än att få springa in på posten och hämta ett par paket fyllda med resultatet från den senaste internetshoppingen?
Inget gör väl just den här kvinnan lyckligare än när paketen är fyllda med löpargrejer!

Det ena paketet innehöll ett litet höst-kit med nya löparvantar, reflexer och långa, varma kompressionsstrumpor.
Det andra paketet fyllde på förrådet med sportdryck och carboloader och ska väl räcka till för att överleva helgens DN Stockholm halvmarathon och efterföljande Eindhoven marathon utan havererat blodsocker med ambulansfärd från banan som resultat. (been there, done that liksom...)

Och nej, för er som undrar, det röda nagellacket ni ser på bilden återfinns varken i sortimentet hos Löplabbet eller Pölder Sport utan inhandlades på skönhetssalongen på hemvägen. Detta inköp ska dock inte helt förringas ur löparögon då hela syftet med inköpet är att ett nytt, fint, rött nagellack kommer att matcha mina nya, fina, röda löparshorts mycket bra på helgens tävling.
Kan mycket väl vara just den detaljen som gör hela skillnaden mellan kanon eller kalkon på lördag...

                           

1 kommentar:

  1. Jag har samma shorts i knall rosa. De är fantastiskt sköna (fast jag använder mina som hotpants underkjol när jag springer i tropisk värme)

    Lycka till på Lördag nu!!

    SvaraRadera