söndag 12 juni 2011

Hissar och dissar

Hiss 1
Har just sett "Fotbollens sista Proletärer", en dokumentärfilm om IFK Göteborgs storhetstid på 80-talet.
Härliga tider, innan pengar och glamour tog över idrotten och folk ägnade sig åt idrott just för att man älskade sin sport.
Härligt när Torbjörn Nilsson får frågan om han skulle vilja bli heltidsproffs i Barcelona istället för att arbeta som kock (vilket var hans yrke vid sidan om fotbollen i IFK) och han svarar "nej, det är för roligt att laga mat". Underbart också när han blir IFK:s enda proffsspelare och säger att "jag tränar cirka tre timmar om dagen. Resten av dagen känns som bortkastad tid, jag skulle kunna utnyttja tiden bättre om jag kunde få ha ett riktigt jobb också".
Undrar vad Zlatan hade svarat på samma fråga?!

Hiss 2
Imorgon får jag ÄNTLIGEN börja träna som vanligt igen!!
Ställer med glädje klockan på 05.00 för att ge mig ut och köra morgonpass och hoppar så snart jag kan i säng så att det snart blir måndag och jag får ta på mig löparskorna igen.
Ingen söndagsångest här inte!!

Diss 1
Är ingen miljöaktivist men jag förundras över hur mycket onödiga förpackningar det finns.
Har för sista gången i mitt liv inhandlat crabsticks (heter det så??!). Köpte en förpackning med typ 20 "Sticks" där var och en var förpackade i egen plast. Dessa 20 "sticks" låg därefter inplastade i ytterligare en förpackning runtomkring.
Förpackningen var dels helt inbrottssäker (tog aplång tid att ta sig in till "stickorna"), dels dålig för miljön och dessutom är ju faktiskt crabsticks inte särskilt gott.
Hamnar direkt i Sverker Olofssons soptunna!
Samma sak med Ballerinakex förpackade två och två i någon form av utflyktsförpackning. När slutade vi vara tänkande människor som kunde köpa en vanlig kexförpackning och ta med oss på utflykten, äta två kakor och ta med resten hem igen till nästa utflykt?!
Även dessa förpackningar hamnar i Sverkers tunna.

Diss 2
All heder och ära till alla duktiga tjejer som cyklat Tjejvättern i helgen och all heder och ära till alla tjejer som kört Tjejvasan och övriga delar av Tjejklassikern.
Det är verkligen kanon att det finns en light-variant av klassikern men varför, varför, varför ska det kallas för TJEJklassikern bara för att det är kortare?! Finns väl många män som också skulle föredra den kortare varianten av klassikern, det handlar väl inte om huruvida man är man eller kvinna utan snarare om hur bra tränad man är om man vill köra 10- eller 30 mil på cykel, eller om man vill åka 3- eller 9 mil på skidor?!
Usch och fy för sådana stenåldersfasoner!!!

Så det så...

1 kommentar:

  1. Håller med helt om klassikern.Jädra smart tjej du e.

    Mvh/Din långsamma träningskompis

    SvaraRadera