måndag 20 juni 2011

Lite ditt och lite datt

Idag känns det skönt att vi börjat jobba sommartid på jobbet så att man plötsligt får en timme extra fritid (=träningstid) varje dag.

Idag är jag nöjd för att jag genomförde mitt 21km fartpass på ett mycket bra sätt, trots att maran fortfarande luras genom att bidra med extra trötthet och sämre återhämtning.

Idag är jag glad för att jag hade goda rödbetsbiffar med ugnsrostad färskpotatis blandad med selleri, avokado, coctailtomat och spenat som slungats i rödvinsvinäger, olivolja och salt toppat med en klick fetaostsås av yoghurt mixat med fetaost och honung i min lunchlåda.
Bland det godaste jag har lagat på länge och mycket festligt och uppiggande en regning måndag.

Idag är jag arg för att vi var slöa och inte storhandlade och städade i helgen när vi hade massor med ledig tid så att vi nu måste klämma in det i vardagsstressen alt. leva med smutsen till nästa helg och hoppas att det då plötsligt är kul att städa. (eh, föga troligt)

Idag är jag trött för att jag var tvungen att läsa ut Patrik Sjöbergs bok igår kväll och därmed fick alldeles för lite sömn i natt.

Idag är jag ledsen för att ovanstående bok tog slut så fort, vad ska jag nu läsa?

Idag var det trist att dagens största skyfall kom precis när jag tog en promenad på lunchen utan att ta med mig paraply vilket resulterade i att jag dels fick sitta och huttra i fuktiga kläder på jobbet resten av dagen och dels se bedrövlig ut med stripigt hår och kladdigt smink.

Idag känns det gött att tänka på att det bara är tre veckor till vi ska till solen på semester.

Idag blev jag tacksam när personalen i sportaffären omedelbart beställde hem ett nytt armband till min GPS klocka som pajjade igår. Oväntat bra service!

Idag är jag förbannad på den där konstiga varelsen som bor i tvättmaskinen och käkar strumpor. Har inte brytt mig så länge han nöjt sig med urtvättade, håliga Lindexstrumpor men när hans senaste offer var mina CEP strumpor för 650kr/paret passerade han gränsen. Nu är det krig! Någon som vet var han finns?
Misstänker att han är kusin med den minst lika mystiska varelse som smyger in de där äckliga godisarna som alltid på något underligt sätt finns kvar i botten på smågodispåsen.

Idag kändes det surt att läsa tabellen över div 2 fotbollen och inse att det verkligen inte ser bra ut för gislaveds IS. Framförallt är det surt för att min man blir så sur...

Idag är jag lycklig för att jag igår fick vara på trevligt släktkalas och träffa människor jag inte sett på länge, äta god mat och framförallt glädjas åt att alla verkade pigga och att vi nu förhoppningsvis kan lämna ett tråkigt sjukdomsår bakom oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar