lördag 13 april 2013

Övertänd

Efter att trots lätta förkylningssymtom (nej, det är inte bara tävlingshypokondri) avklarat min testfemma på en tid 4sek från pers gav jag mig idag ut i Gislaveds enorma utbud av butiker för att belöningsshoppa lite och för att fira att med en så bra känsla i kroppen kan jag omöjligt vara så förkyld som jag inbillat mig.

Insåg när jag kom hem och plockade upp mina kassar att det mesta i mitt huvud tydligen kretsar runt nästa veckas mara då jag inte fått med mig en enda pryl hem som inte hade med löpning att göra.

Resultatet av shoppingen:
- 10st Swebars. Det perfekta "efter träningen målet" när man inte är i närheten av sitt kylskåp och kan få tag i "riktig" mat. Lätt att packa med sig i träningsväskan, har en bra kombo av kolisar och protein och smakar faktiskt helt ok för att vara en konstgjord sportbar. (under förutsättning att man har typ 1 liter vatten att skölja ner den med)
- 1 flaska rödbetsjuice. Enligt forskning ska 1dl om dagen räcka för att markant förbättra kroppens transport av syre till musklerna, en effekt som tacksamt mottages. Frågan är bara hur hög äcklighetsnivå denna juice har? Lovar att återkomma med ett utlåtande om detta i ett senare inlägg.
- 1 par nya löparglasögon. Mina gamla har pajjat i bågen så att de skaver som attan bakom örat och då solsken utlovas till nästa helg kändes en nyinvestering ganska akut. Kom över en lyxvariant som såldes till halva priset, färgen (röd) var väl inte maj fäjvorit men det kan jag väl stå ut med eftersom det inom löpning knappast delas ut stilpoäng till den som är snyggast. (om det skulle införas ligger jag dock numera illa till, röda glajjor i kombo med alla mina rosa träningskläder lär knappast falla stilpolisen i smaken)
- 1 par nya löparstrumpor. Med extra förstärkt tå eftersom jag verkar ha någon sorts missbildning på min vänstra stortå som gör att alla mina strumpor, både de anpassade för löpning och mina vanliga strumpor, alltid får ett hål just där efter bara några få gångers användande.
- 2 portionspåsar Vitargo sportdryck. Har visserligen en femkiloshink stående i skafferiet men jag ser framför mig hur jag efter att ha portionerat detta vita pulver i mindre plastpåsar blir stoppad i säkerhetskontrollen på flygplatsen och får spendera hela helgen i häktet misstänkt för narkotikasmuggling istället för att springa marathon i Linz.

Så nu är jag alltså kittad inför maran. Har just svept i mig min tusende c-vitaminsmoothie den här veckan, tagit en extra tupplur för maximal återhämtning, tackat nej till en myskväll med kompisar av rädsla för alla dagisbarnens baciller, är iklädd mina 2XU återhämtningstajts och då loppet allltså inte går imorgon utan nästa söndag kan jag bara konstatera att jag nog är en aning övertänd. Minst sagt.

Måste nog tagga ner lite annars blir det en odrägligt lååååång veckas väntan till start...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar