lördag 17 maj 2014

Dagens projekt

Efter söndagens halvmara beslutade jag att för all framtid utesluta sportdryck och gel ur min kostcirkel då jag dels tycker att det är förbannat äckligt men framförallt för att jag får ont i magen och mår illa av det. 
Dagens projekt består därför av att prova ut lämpligt alternativ som kan passa min mage bättre. 

Långpasset får därför idag inslag av kvalitet, eftersom testet måste genomföras i högre fart för att verkligen ge ett resultat, och min fina J följer med på cykel och ansvarar för energilangningen bestående av:

1. Häxblandningen blåbärssoppa/resorb för kombinationen salter, mineraler och socker. 
2. Gainomax energibar, för att ge min mage något med substans som kan dämpa syran från mitt magmunsbråck.
3. Avslagen Coca-Cola. För sockret och för att det är gott. 

Återstår att se vad min mage ska tycka om detta. SOS-papper medtages och rundan förläggs i skogen, just for safety reasons... 

            







4 kommentarer:

  1. Hej!

    Har du testat "Mighty Sport"? (Icke att förväxla med Mighty Mooses ;-) ). http://mightysport.se/

    Före- under- och efterdrycker, bars etc, framställda av naturliga råvaror och verkar vara proppfulla med bra mineraler, vitaminer och andra ämnen som kroppen mår bra av. Jag har just köpt ett kit att testa, är långt från din nivå men tänker att oavsett så ger jag min kropp något bra. Ingen kemisk framställning etc.

    De verkar ha många elitidriottare i sitt stall, bl a är Mikael Ekvall en av deras frontfigurer. Kanske kan du slänga iväg ett mail och berätta vem du är och få några produkter att testa?

    Lycka till, hoppas du hittar en kombo som funkar!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Stort tack för tipset, det ska jag absolut kolla vidare på!
      Mitt test igår funkade kanon så nu direkt kör jag vidare på det men det är ju alltid bra med alternativ!
      Skulle vara kul om du kunde återkomma och berätta vad du tyckte om produkterna när du har hunnit testa lite mer!

      Radera
  2. Du får jättegärna ge en utvärdering utav dina tester :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ville bara säga att jag också har magproblem och har köpt Mighty Sports-pulver och bars. Är inte heller på din nivå, långt ifrån, men kan absolut relatera till magproblem och löpning efter en vår med magkatarr, vilket har medfört sjukhusbesök, medicinering och har hindrat mig från att genomföra ett antal kvalitetspass.

    Barsen (köpte Peanut Power och Sports Power som är tänkta efter träning) är jättegoda, inte alls sådär sötsliskiga som 99% av bars brukar vara. Sportdrycken och pre-pulvret för uthållighet är också goda, även om steviasmaken slår igenom, och är väldigt uppiggande på det "hälsosamma sättet" eftersom de innehåller massa braigheter och fick mig att persa på halvmaran i helgen (att det var två år sedan jag sist sprang halvmaran på tid är en annan femma...). Så kolla upp, absolut!

    SvaraRadera