torsdag 22 maj 2014

Nyckeln till framgång?

Stavas verkligen nyckeln till framgång nitrat från rödbetor och spenat? 
Vad vet jag, publicerades dock lägligt nog en intressant artikel i ämnet idag på marathon.se - just i samma stund som mitt paket från Mighty Sport anlände. 
Gå gärna in och läs om ni är nyfikna!
Skickar ett stort tack till Robert Westman (som för övrigt medverkade i ovan nämnda artikel) på Mighty sport som skickade paketet till mig. 
Blir riktigt spännande att testa!


För övrigt har mina ben fått för sig att vara riktigt sega den här veckan. Alltså sega på ett "har tränat väldigt hårt sätt" som på den gamla goda tiden och inte på det där panikartade "utbränd i hela kroppen" sättet. Det är ju positivt, på ett sätt, eftersom den tröttheten är normal och kan bekämpas på ett lite mer lättsamt sätt. 
Började med att försöka tänja bort segheten med att gå på yoga i måndags, funkade dåligt. Strök kvalitetspasset i tisdags och körde bara lugn distans istället, hjälpte inte heller. Fick massage igår och gav min massör order om att gå på rejält hårt för att göra mig pigg, hjälpte inte heller utan resulterade mest i blåmärken på benen. Idag tog jag därför till det klassiskt desperata knepet att ta på mig snabbskorna för att lura benen att de är snabba och tvinga mig till lite fartträning med förhoppning om att det ska skrämma igång benen. Det gick faktiskt rätt fort, var lagom jobbigt men det är dock ännu oklart om det kommer att betyda att jag vaknar med piggare ben imorgon. Är väl ungefär 50/50 med den saken. 
Om inte finns bara ett ess kvar i skjortärmen, den allra sista lite läskiga utvägen - att ta en vilodag, köpa en påse smågodis och sätta sig på altanen med benen i högläge och en bok i näven. 
Men okej då, en sådan fredagskväll ska jag nog trots allt kunna genomlida. Man får ju offra sig för sin idrott liksom.

           Skönt med massage. Not.

2 kommentarer:

  1. Kul att du hörde av dig till Mighty S och vad generöst av dem att skicka en låda utan att blinka! Ska bli spännande att höra vad du tycker, om du tror det är något att ha. Om inte annat så blir man ju glad av röda och gröna "drinkar" och vetskapen att det är all natural! =)

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Mighty Sport är super! Speciellt Beet boosten! Användt i ca 3 månader på långpassen och har bara positiva erfarenheter.
    /Ulrika (Vi delade spegel på Annelundsrundan ; ) )

    SvaraRadera