torsdag 4 juli 2013

Oj vad det är dyrt med magnetröntgen...

...i alla fall om man kombinerar det med en eftermiddag på A6 shoppingcenter.


Efter 50min i en "röntgentub" med ett fasligt oväsen i kombination med en läkare som uppmanar en att spänna musklerna, slappna av, hålla andan, andas djupt, krysta och skjuta rygg tyckte jag att jag hade förtjänat något kul också. Lägligt nog låg röntgenmottagningen ett stenkast från A6 shoppingcenter i Jönköping och lägligt nog har min mycket shoppingintresserade kära mor semester så jag behövde inte fråga två gånger om hon kunde tänka sig att följa med som sällskap på min röntgen när en rejäl shoppingrunda ingick i dealen.

Så efter en grillad kalkonpanini och ett par koppar kaffe var jag redo att attackera butikerna och jag kan bara konstatera att min shoppingform är på topp.
Två par skor (inte löparskor!!!) ett par shorts (inte löparshorts!!) ett linne (inte löparlinne!!) och en kofta blev resultatet och ovanligt nog var det enda löparrelaterade inköpet en posture från hälsobutiken. För er som inte vet vad det är så är det typ en sele man sätter på sig som en ryggsäck och som genom endast ett par timmars användning per dag ska förbättra hållningen och därmed även löpsteg och syreupptagningsförmågan. Om det funkar? Vad vet jag. Men i kombination med all rödbetsjuice och blutsaft jag dricker kan i alla fall ingen säga att jag inte gör vad jag kan för att underlätta vägen mot löparmålen...

Min posture. Ser skum ut men är grymt behaglig och gör det omöjligt att sjunka ihop.


Dags att sova så man snabbt kan få vakna upp och ta sig an den allra sista arbetsdagen innan 4,5 långa veckors semester väntar. Underbart!!


2 kommentarer:

  1. Kör du med posturen fortfarande? Vad tyckte du om den? Tycker du att du har märkt någon skillnad? Jag har funderat på att skaffa en för att förbättra hållningen men vet inte om det är värt pengarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att den är superbra och väl värd pengarna. I början använde jag den dagligen, nu när jag har vant kroppen vid en bättre hållning använder jag den då och då för att påminna mig själv så att jag inte faller tillbaka i gammalt mönster.
      Köp!

      Radera