tisdag 5 april 2011

Budapest

Åh denna ljuva skapelse, en perfekt kombination av maräng, grädde, choklad och frukt. Dessutom vackert levererad i en exklusiv, fin design i form av en liten rulle för att extra utmärka sig som tårtornas Rolls Royce. Denna kära vän har funnits med mig sedan barnsben då jag varje gång det var min tur att välja fika på Kindbloms lyckades få en Budapest med mig hem. Otaliga är de födelsedagar som har krönts med en Budapest och när det var dags att bli fru Ambjörnsson var det den givna bröllopstårtan, fast "utbakad" och i flera våningar...

Men sällsynta är de regniga, grå tisdagskvällar då jag får möjlighet att träffa min gamla vän varför idag är en mycket speciell tisdag. Efter avslutade 300m intervaller på idrottsplatsen i Villstad hade mina fina klubbkompisar förberett med kaffe och Budapest för att gratulera till min seger i Barcelona!
Vem kan motstå något sådant?! Alla mina principer om vad man bör och inte bör äta efter ett dödligt jobbigt intervallpass åsidosattes för en dag och med glädje njöt jag av min tårta, mitt personliga rekord, min seger och över att jag har så fina klubbkompisar!

Johanna och Amelie laddar för att hugga in på my precious...


1 kommentar: