fredag 13 juli 2012

Semestervecka?

Då har snart första veckan av min semester försvunnit, ska det fortsätta i den här farten är det vardag igen innan jag ens har hunnit säga jordgubbstårta.
Men det känns som om det är idag som semestern börjar på allvar för idag har även min fina J fått gå på ledighet!

Min första vecka har spenderats på hemmaplan med daglig träning om fyra, fem timmar så utöver det och den vila och det ätande som kommer därtill har det inte funnits tid till några mer semesterlika aktiviteter varför det har känts som vardag. (Om än en lyxig sådan då man inte behövt jobba mellan passen!)
Men nu är väskorna packade för en helg i Stockholm och semestern kan börja på riktigt!

Helgens planer består av 1års kalas för lilla Hugo, OS-jubileumsfest på Stadion, shopping, god mat och att avsluta grisveckan av träning med att stapla runt jubileumsmaran på trötta ben. Jag och bröderna ska göra en gemensam grej och springa jubileumsmaran som en upplevelse och bara ha kul. Jag har fått stränga order av MrCoach att inte springa snabbare än 5min/km för att inte slita på min kropp inför Bornholmsveckan som stundar inom kort. Det blir en utmaning i sig att hålla sig i skinnet när nummerlappen är på bröstet och klockan tickar. 5min/km är dock perfekt fart för min lillebror varför vår plan är att hålla ihop hela vägen, förutom de två sista kilometerna då han ska springa den extrasväng som erbjuds för att få ihop hela marathondistansen medan jag nöjer mig med orginalbanan från OS 1912 som "bara" mäter 40,2km. Jag väljer det kortare alternativet av den enda anledningen att jag inte har någon registrerad marathontid från tidigare i år då jag bröt marathon SM och inte vill ha en träningsmara på typ 3,5 timme som säsongsbästa. Ett vanligt långpass (i sällskap av 10000 andra) på 40,2 registreras ju ingenstans mer än i min träningsdagbok!

Efter loppet blir det kalas för lilla brorsonen Hugo som fyller ett år - kan inte fatta att han redan har varit med oss i ett helt år! Minns när han föddes, jag var på Strömstadmilen och tillbaka efter genomfört lopp väntade ett MMS med en bild på familjens nya underverk. Visa mig den arrangören som slår det priset för en tredjeplats!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar